Ένας ενδιαφέρων χαρακτηρισμός της ζωής:
Ζωή. Πλέρια και όχι αρκετή. Ο φόβος ότι θα τελειώσει κάποια μέρα και ο φόβος ότι αύριο θα είναι το ίδιο με το χθες.
Από το “Ο Ράμπιτ είναι πλούσιος” του John Updike.
Σας παραθέτω τα συμπεράσματα μιας μελέτης, που εξέτασε τις διαφορές στην ακρίβεια των αναμνήσεων των επισκεπτών ενός Μουσείου, ανάλογα με το αν έπαιρναν φωτογραφίες των πινάκων ή αν απλά τους παρατηρούσαν. Η εξέταση έγινε την επόμενη μέρα από την επίσκεψη.
Ο Βάσκος συγγραφέας Sabino Arana (1865-1903) θεωρείται ο πατέρας του βασκικού εθνικισμού, αφού υπήρξε άλλωστε ο ιδρυτής του Βασκικού Εθνικιστικού Κόμματος.
Πρόκειται για την ιστορία μιας οικογένειας που ζει στις μεσοδυτικές Η.Π.Α., της οποίας την πορεία ακολουθεί στο δεύτερο μισό του εικοστού αιώνα. Μέσα από τη διήγηση αυτή ο συγγραφέας βρίσκει την ευκαιρία να σχολιάσει όλες τις εκφάνσεις της ζωής στις Η.Π.Α. για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, με ιδιαίτερη έμφαση στις οικονομικές εξελίξεις και τις “διορθώσεις”, που κατά διαστήματα είχαν επιχειρηθεί.
Βράχος και περιοχή με το όνομα “Πήδα παλικάρ’” υπάρχει στην παραλία του Αιγαίου κάτω από το χωριό Νεοχώρι κοντά στα ερείπια ενός παλιού κάστρου, που λέγεται Εβραιόκαστρο (προέρχεται μάλλον από τη λέξη “Ωραιόκαστρο”).
Η αναφορά στον Αριστοτέλη οφείλεται στο ότι ήταν από τους πρώτους, που για να απαντήσει στα μεγάλα ερωτήματα που απασχολούν ανέκαθεν τον σκεπτόμενο άνθρωπο, χρησιμοποίησε παράλληλα τη φιλοσοφία και την επιστήμη. Είναι εκείνος που προσδιόρισε τον όρο “ευδαιμονία”, ως το σκοπό της ζωής, έναν όρο που έχει έντονο ηθικό περιεχόμενο, σε αντίθεση με τον όρο ¨ευτυχία”, ο οποίος έχει περισσότερο συγκινησιακό περιεχόμενο. Ο συγγραφέας επιδιώκει με το βιβλίο αυτό να απαντήσει στα ερωτήματα, που πρώτος έβαλε ο μεγάλος Έλληνας φιλόσοφος, χρησιμοποιώντας την πρόοδο που έχει γίνει μέχρι σήμερα στην επιστήμη και στη φιλοσοφία, ιδιαίτερα βέβαια στην πρώτη, για να πετύχει τον φιλόδοξο στόχο του.
Μια ιστορία επιστημονικής φαντασίας, που περιγράφει ένα ζοφερό μέλλον, όπου οι λιγοστοί απόγονοι όσων επιβίωσαν από την παγκόσμια καταστροφή, ζουν σε υπόγειες κάθετες κατασκευές, που εκτείνονται σε βάθος 150 ορόφων. Απομονωμένοι οι κάτοικοι του καθενός από αυτά τα “σιλό” και αγνοώντας την ύπαρξη των άλλων, κυβερνιούνται από ελάχιστους αδίστακτους γνώστες της αλήθειας, που τους κρατούν στην άγνοια αυτή και που φροντίζουν να στείλουν στο θάνατο, όσους γίνονται επικίνδυνοι, επειδή υποψιάζονται την αλήθεια ή επειδή ξεσηκώνονται στην ανούσια ζωή, που τους έχει επιβληθεί.
Τα πράγματα παίρνουν μια διαφορετική τροπή όταν ένας μελλοθάνατος βρίσκει τον τρόπο να ξεφύγει αυτή την προδιαγεγραμμένη μοίρα και ανακαλύπτει τη φοβερή αλήθεια. Τα γεγονότα στη συνέχεια ακολουθούν μια πιο γοργή πορεία, με την ποιότητα της γραφής να πορεύεται δυστυχώς ανάστροφα. Γενικά είναι ένα άνισο έργο, με κάποιες εξαιρετικές σελίδες, αλλά και πολλές μέτριες έως κακές.
Μια ερωτική ιστορία, που περισσότερο μοιάζει με παραμύθι και όχι άδικα, αφού για παράδειγμα ο αφηγητής είναι η Αγία Βαλπούρνια, η προστάτιδα-αγία της Βαλτικής πόλης Ντοτ, όπου πρωταγωνιστής της ιστορίας είναι ο πολύ αγαπητός της δήμαρχος και πρωταγωνίστρια η όμορφη και πολύ ποθητή γραμματέας του.