Κυριακή 12 Μαΐου 2013
Σάββατο 11 Μαΐου 2013
Moby-Mistake
Ο Moby (Richard Melville Hall) είναι ένας αμερικανός μουσικός, που καλλιεργεί κυρίως το είδος της ηλεκτρονικής μουσικής, με σημαντικές επιτυχίες. Είναι γνωστός επίσης για τους αγώνες του για τα δικαιώματα των ζώων και είναι βέβαια χορτοφάγος.
Το τραγούδι του αυτό,του οποίου παραθέτω τους στίχους, είναι νομίζω από τα καλύτερά του, ενώ ενδιαφέρον σίγουρα είναι και το βίντεο.
Don't speak to me this way, don't ever let me say
Don't leave me again, don't leave me again
Don't leave me again, don't leave me again
I've never felt this loss before and the world is closing doors
I never wanted anything more
I've never felt this loss before and the world is closing doors
I never wanted anything more
I never wanted anything more
I've never felt this loss before and the world is closing doors
I never wanted anything more
Don't hug me this way, don't touch me this way
Don't hug me again, don't hug me again
Don't hug me this way, don't touch me this way
Don't hug me again, don't hug me again
Don't hug me again, don't hug me again
Don't hug me this way, don't touch me this way
Don't hug me again, don't hug me again
I've never felt this loss before and the world is closing doors
I never wanted anything more
I've never felt this loss before and the world is closing doors
I never wanted anything more
I never wanted anything more
I've never felt this loss before and the world is closing doors
I never wanted anything more
Don't let me make the same mistake again
Please don't let me make the same mistake again
Please don't let me make the same mistake again
Don't let me make the same mistake again
Please don't let me make the same mistake again
Please don't let me make the same mistake again
Don't let me make the same mistake again
I've never felt this loss before and the world is closing doors
I never wanted anything more
I've never felt this loss before and the world is closing doors
I never wanted anything more
I never wanted anything more
I've never felt this loss before and the world is closing doors
I never wanted anything more
Don't let me make the same mistake again
Don't let me make the same mistake again
Please don't let me make the same mistake again
Please don't let me make the same mistake again
Don't let me make the same mistake again
Please don't let me make the same mistake again
Please don't let me make the same mistake again
Τετάρτη 8 Μαΐου 2013
Incognito του David Eagleman
Ένα πραγματικά κατπληκτικό βιβλίο, που εξετάζει αυτόν το άγνωστο, που είναι ο εαυτός μας, από μια καθαρά επιστημονική θωριά.
Μεγάλα ερωτήματα, όπως ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε το περιβάλλον και η εικόνα που έχουμε για τον κόσμο, η συνείδηση του εαυτού, ο τρόπος λήψης των αποφάσεων μας, η ύπαρξη ή όχι ελεύθερης βούλησης, αναπτύσσονται με πολλή μαεστρία και χαρακτηριστικά παραδείγματα, που κάνουν το βιβλίο, παρά το δύκολο θέμα του, εξαιρετικά εύληπτο.
Έχω διαβάσει αρκετά βιβλία πάνω σε τέτοια θέματα και θεωρώ ότι αυτό είναι το καλύτερο.

Τέλος δεν συμμερίζεται την αισιοδοξία πολλών επιστημόνων, οι οποίοι θεωρούν ότι είμαστε πολύ κοντά να κατανοήσουμε τον ανθρώπινο εγκέφαλο. Με ένα πετυχημένο παράδειγμα παρομοιάζει τη γνώση μας για τη λειτουργία του εγκεφάλου με εκείνη του μέλους μιας απονωμένης άγριας φυλής της Αφρικής, που βρίσκει στην άμμο ένα ραδιόφωνο και παίζοντας με τα σύρματα, διαπιστώνει ότι για να λειτουργήσει αρκεί όλα τα σύρματα να είναι ενωμένα και στη σωστή θέση. Η θεωρία του είναι εξαιρετικά απλή και όλοι οι άνθρωποι της φυλής είναι έτοιμοι να τη δεχτούν. Κανείς τους δεν έχει ακούσει για πομπούς εκπομπής ραδιοφωνικών κυμάτων, για ηλεκτρομαγνητικά κύματα και για την ταχύτητα του φωτός, άρα δεν έχουν λόγους να αμφισβητούν την ορθότητα της θεωρίας των σωστά συνδεδεμένων συρμάτων.
"Εάν ο εγκέφαλός μας ήταν τόσο απλός ώστε να είναι κατανοητός, δεν θα είμασταν αρκετά έξυπνοι για να τον καταλάβουμε", καταλήγει ο συγγραφέας.
Ο David Eagleman (γενν. 1971) είναι νευροεπιστήμων και συγγραφέας και εργάζεται στο Baylor College of Medicine στο Houston του Texas.
Δευτέρα 6 Μαΐου 2013
Όχι, δεν πρέπει να συναντηθούμε
Και πάλι μουσική πρόταση.
Τι καλύτερο για την εποχή που ζούμε;
Έχει γραφεί ότι όταν ρωτήθηκε ο Δήμος Μούτσης ποιο τραγούδι άλλου συνθέτη θα ήθελε να είχε γράψει είχε απαντήσει: Το "Όχι δεν πρέπει" του Μαρκόπουλου.
Οι συντελεστές:
Τι καλύτερο για την εποχή που ζούμε;
Έχει γραφεί ότι όταν ρωτήθηκε ο Δήμος Μούτσης ποιο τραγούδι άλλου συνθέτη θα ήθελε να είχε γράψει είχε απαντήσει: Το "Όχι δεν πρέπει" του Μαρκόπουλου.
Οι συντελεστές:
Ερμηνεία - Θέμης Ανδρεάδης
Δεύτερη φωνή - Λιλή Χριστοδούλου
Μουσική - Γιάννης Μαρκόπουλος
Ποίηση - Γιώργος Χρονάς
Πρώτη εκτέλεση, 1972
Δεύτερη φωνή - Λιλή Χριστοδούλου
Μουσική - Γιάννης Μαρκόπουλος
Ποίηση - Γιώργος Χρονάς
Πρώτη εκτέλεση, 1972
Σάββατο 4 Μαΐου 2013
Μουσική πρόταση: Cimarosa : Requiem ("Lacrymosa")
Τα στοιχεία της εκτέλεσης:
Domenico Cimarosa (1749-1801)
Requiem, for soloists, chorus and orchestra (Rev. Vittorio Negri)
excerpt "Lacrymosa" (soprano solo, coro, archi, 2 corni)
Elly Ameling, soprano
Birgit Finilä, contralto
Richard van Vrooman, tenor
Kurt Widmer, bass
Chorus du Festival de Montreux
Chorus master: André Charlet
Orchestre de Chambre de Lausanne
conducted by
Vittorio Negri
Requiem, for soloists, chorus and orchestra (Rev. Vittorio Negri)
excerpt "Lacrymosa" (soprano solo, coro, archi, 2 corni)
Elly Ameling, soprano
Birgit Finilä, contralto
Richard van Vrooman, tenor
Kurt Widmer, bass
Chorus du Festival de Montreux
Chorus master: André Charlet
Orchestre de Chambre de Lausanne
conducted by
Vittorio Negri
Παρασκευή 3 Μαΐου 2013
Τους λαιστρυγόνες τους κουβαλάμε μέσα μας....
Απόσπασμα από άρθρο του Κώστα Γιαννακίδη για το φαινόμενο "Χρυσή Αυγή":
Εσείς μπορεί να σοκάρεστε από την αγριότητα που παράγουν οι τύποι. Όμως αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο τους έστειλαν οι συμπολίτες μας στη Βουλή. Οι χρυσαυγίτες είναι η σιδερογροθιά του τέρατος που σέρνεται ανάμεσά μας και έμεινε ατάιστο. Η λαϊκίστικη επιχειρηματολογία της Αριστεράς κατατάσσει τη Χρυσή Αυγή στα εργαλεία που χρησιμοποιεί το σύστημα - τη συνέχεια τη χάνω, δεν την καταλαβαίνω. Είναι ψευδές αυτό, απλώς η Αριστερά δεν μπορεί να αποδώσει ευθύνες στις λαϊκές μάζες. Οι χρυσαυγίτες νομιμοποιούν τα ταπεινότερα των ενστίκτων που διακρίνουν τα μεγάλα λαϊκά στρώματα. Οργή, απαξίωση, ρατσισμός, γενικοί αφορισμοί και μία μούντζα που γίνεται καρπαζιά. Άκουγα τον Κασιδιάρη να περιγράφει τι θα κάνουν όταν θα έρθουν στα πράγματα. Μα, έχουν έρθει στα πράγματα.
Από το Protagon.gr
Πέμπτη 2 Μαΐου 2013
Μικροπολιτική μέχρις εσχάτων!
Ρωτήθηκε ο κ. Στρατούλης του ΣΥΡΙΖΑ εάν αντιμετωπίζει θετικά ή αρνητικά την απόφαση του Δημάρχου Αθηναίων κ. Καμίνη να μην επιτρέψει το συσσίτιο μόνο για Έλληνες της Χρυσής Αυγής.
"Ούτε θετικά, ούτε αρνητικά", απάντησε, ο μεγάλος δημοκράτης!
Τρίτη 30 Απριλίου 2013
Έτσι πήραμε τα νησιά!!
Απόσπασμα από το ημερολόγιο του Βρεττανού διπλωμάτη Harold Nicolson, ο οποίος συμμετείχε στις διαπραγματεύσεις των νικητών μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο στις Βερσαλλίες το 1919:
Παραθέτω το κείμενο χωρίς μετάφραση από τα αγγλικά:
«Tuesday, 13 May
To President Wilson's house … The door opens and Hankey tells me to come in. A heavily furnished study with my huge map on the carpet. Bending over it (bubble, bubble, toil and trouble) are Clemenceau, Lloyd George and President Wilson. They have pulled up armchairs and crouch low over the map. Lloyd George says – genial, always – ‘Now, Nicolson, listen with all your ears.’ He then proceeds to expound the agreement which they have reached. I make certain minor suggestions, plus a caveat that they are putting Konia in the Italian Zone. I also point out that they are cutting the Baghdad railway. This is brushed aside. President Wilson says: “And what about the Islands?’ ‘They are,’ I answer firmly, ‘Greek islands, Mr. President.’ ‘Then they should go to Greece?’ Harold Nicolson: ‘Rather!’ President Wilson: ‘Rat HER!’ …
It is immoral and impracticable. But I obey my orders … Nearly dead with fatigue and indignation.»
Τα παραπάνω περιλαμβάνονται στο βιβλίο του Ολλανδού Mak Geert "In Europe", που κυκλοφόρησε το 2004.
Δευτέρα 29 Απριλίου 2013
Τεκές Ασπρογείων
Μια ενδιαφέρουσα εκδρομή στον Τεκέ Ντουρμπαλή Σουλτάν των Ασπρογείων στην περιοχή των Φαρσάλων.
Πρόκειται για ένα αλβανικό μουσουλμανικό τέμενος, που ιδρύθηκε στο τέλος του 15ου αιώνα και λειτουργούσε μέχρι το 1973.
"Τεκέδες" ονομάζονταν τα μοναστήρια των μωαμεθανών μυστικιστών και ήταν συχνά μεγάλα ιδρύματα στην ύπαιθρο, δομημένα και οργανωμένα μέσα σε περιβόλους, κατ' αντιστοιχία με τα χριστιανικά μοναστήρια.
Η σέκτα των Μπεκτασί υπήρξε ένα από τα πολλά μυστικιστικά τάγματα που αναπτύχθηκαν μέσα στους κόλπους του Ισλάμ, το οποίο κατά την εξελικτική του διαμόρφωση ευνόησε τη δημιουργία εσωτερικών ταγμάτων και του μυστικισμού. Οι μυστικιστές ήταν γνωστοί με το γενικό όρο "Δερβίσηδες" και δημιούργησαν ξεχωριστά τάγματα, το καθένα από τα οποία είχε το δικό του λατρευτικό τυπικό και τους δικούς του χώρους λατρείας.
Ερειπωμένο πλέον, εκτός από το νεκροταφείο, που το περιποιούνται ακόμη.
Παρασκευή 26 Απριλίου 2013
Μουσική Πρόταση: La Flor De Estambul
Μουσική του Erik Satie διασκευασμένη σε φλαμένγκο από τον Ισπανό καλλιτέχνη Javier Ruibal.
Πέμπτη 25 Απριλίου 2013
Τετάρτη 24 Απριλίου 2013
Τι ξεχνάμε και τι θυμόμαστε
Και πάλι ένα απόσπασμα από το βιβλίο του Javier Marias Your Face tomorrow. Fever and Spear.
"Ξεχνάμε αυτό που λέμε πολύ περισσότερο από αυτό που ακούμε, συτό που γράφουμε πολύ περισσότερο από αυτό που διαβάζουμε, αυτό που στέλνουμε πολύ περισσότερο από αυτό που λαμβάνουμε, και γι΄αυτό δεν καταλαβαίνουμε τις προσβολές που κάνουμε στους άλλους, σε αντίθεση με αυτές που εκείνοι μας κάνουν και γι΄αυτό όλοι σχεδόν έχουμε κάποιο παράπονο εναντίον κάποιου".
Τρίτη 23 Απριλίου 2013
Ιατρικά Λάθη

Βρήκαν ακόμη ότι τα περισσότερα διαγνωστικά λάθη γίνονται στην εξωνοσοκομειακή ιατρική πράξη, αλλά από την άλλη πλευρά εκείνα που γίνονται μέσα στο νοσοκομείο είναι περισσότερο πιθανό να έχουν μοιραία κατάληξη.
Ενδιαφέρον είναι ακόμη, ότι τα περισσότερα διαγνωστικά λάθη αφορούν το "χάσιμο" μιας διάγνωσης, παρά την καθυστερημένη ή τη λάθος διάγνωση.
Σάββατο 20 Απριλίου 2013
Philippe Jaroussky και L'Arpeggiata
Μια σίγουρα διαφορετική φωνή, ο Γάλλος Philippe Jaroussky και ένα εξαιρετικό συγκρότημα "πρώιμης" κλασσικής μουσικής, το L'Arpeggiata, που έχει δημιουργήσει η Christina Pluhar, από ζωντανή ηχογράφηση σε φεστιβάλ στο Μεξικό είναι η σημερινή αλλοιώτικη μουσική πρόταση.
Τα έργα:
Tarantella Napoletana - Improvisación
Suave melodía - Fanconnieri
Adagati, Poppea - Claudio Monteverdi
Ohimè ch'io cado - Claudio Monteverdi
Suave melodía - Fanconnieri
Adagati, Poppea - Claudio Monteverdi
Ohimè ch'io cado - Claudio Monteverdi
Πέμπτη 18 Απριλίου 2013
Ένας Άντρας Μπαίνει σε ένα Δωμάτιο* της Nicole Krauss

Ένας επιστήμονας που μελετά με αντισυμβατικό τρόπο τα μυστικά της μνήμης.
Μπορεί ένας άνθρωπος να χάσει ξαφνικά όλες τις αναμνήσεις του των τελευταίων είκοσι ετών;
Μπορεί ενα ζευγάρι να συνεχίσει να ζει μαζί, όταν ο ένας από τους δύο δεν έχει καμιά ανάμνηση των κοινών τους στιγμών;
Μπορεί μια έντονη ανάμνηση να μεταφερθεί αυτούσια και σε όλη της λεπτομέρεια από έναν εγκέφαλο σε έναν άλλο;

Ένα ενδιαφέρον και συνιστώμενο ανάγνωσμα.
* Man Walks Into A Room, ο τίτλος στα αγγλικά (δεν γνωρίζω αν και με ποιο τίτλο κυκλοφόρησε στα ελληνικά).
Η Nicole Krauss γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη το 1974.
Τρίτη 16 Απριλίου 2013
Η καθημερινή ελληνική επανάσταση
Κακώς λέμε και ξαναλέμε ότι ο σημερινός Έλληνας έχει πλήρως υποταγεί στη μοίρα του και δέχεται αδιαμαρτύρητα τα πάντα, χωρίς να επαναστατεί.
Ξεχνάμε τη μεγάλη επαναστατική πράξη, που οι σημερινοί Έλληνες επιτελούν σε καθημερινή βάση και που συνίσταται στην αψηφισιά των απειλητικών προειδοποιήσεων για την υγεία τους, που αναγράφονται στα πακέτα των τσιγάρων.
Δευτέρα 15 Απριλίου 2013
Μια εξαιρετική γιαπωνέζικη διαφήμιση
Το παρακάτω βίντεο είναι από μια καταπληκτική γιαπωνέζικη διαφήμιση για ένα κινητό τηλέφωνο.
Κατασκεύασαν ένα τεράστιο ξυλόφωνο και το τοποθέτησαν σε ένα δάσος. Μετά άφησαν μια μπάλα να κυλήσει και να παίξει το Jesu, Joy of Man’s Desiring του Bach!
Υπάρχει και ένα συνοδευτικό βίντεο, που εξηγεί πως κατασκεύασαν το ξυλόφωνο, το οποίο δεν το έχω συμπεριλάβει.
Σάββατο 13 Απριλίου 2013
Παρασκευή 12 Απριλίου 2013
Η προδοσία και η αξία της εκδίκησης
Διαβάζω τελευταία ένα βιβλίο, μέρος μιας τριλογίας, ενός πολύ καλού Ισπανού συγγραφέα, του Xavier Marias, που δεν τον γνώριζα και ήταν μια αποκάλυψη για μένα. Θα γράψω τις εντυπώσεις μου, όταν τελειώσω με το καλό το βιβλίο, αλλά συχνά-πυκνά μερικά σημεία με εντυπωσιάζουν. Παραθέτω-σε δική μου πρόχειρη μετάφραση- ένα από αυτά, όπου απαντά σε μια ερώτηση του γιού του, γιατί δεν θέλησε ποτέ να εκδικηθεί ένα παιδικό του φίλο, ο οποίος τον κατηγόρησε άδικα και τον έστειλε μάλιστα στη φυλακή. Θα μπορούσε να είχε μάλιστα χάσει και τη ζωή του, αφού μιλάμε για την εποχή της επικράτησης του Φράνκο μετά τον ισπανικό εμφύλιο.

Κάποιοι άνθρωποι είναι απλά ανυπόφοροι και το μόνο λογικό πράγμα είναι να αποσυρθείς από την παρουσία τους και να τους κρατήσεις σε απόσταση και να μην τους αφήνεις να έρχονται κοντά σου για καλό ή για κακό ή να βασίζονται σε σένα για οτιδήποτε, δηλαδή πολύ απλά να πάψεις να υπάρχεις γι' αυτούς. Αυτό είναι βέβαια το ιδανικό. Το ατύχημα είναι ότι δεν μπορείς να γίνεις αόρατος απλά με τη δύναμη της θέλησης ή με την δική σου επιλογή μόνο."
Και σε άλλο σημείο, για το ίδιο θέμα: "Πρέπει να καταλάβεις, ότι αν προσπαθούσα να τον εκδικηθώ, αυτό απλά θα σήμαινε ότι έπρεπε να χάσω εξ αιτίας του κι άλλο από το χρόνο μου και θεωρώ ότι αυτοί οι μήνες που έχασα στη φυλακή ήταν αρκετοί για μένα"
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)