Ήταν 30 Μαρτίου 2020, όταν ο κιθαρίστας Jacopo Mastrangelo έπαιζε το θέμα από το " Ήταν μια φορά στην Αμερική" του Ennio Morricone στην άδεια λόγω κορωνοιού Piazza Pavona. Σήμερα πέθανε ο μεγάλος συνθέτης.
Δευτέρα 6 Ιουλίου 2020
Σάββατο 4 Ιουλίου 2020
Αναδρομές...
Έτσι, για να θυμόμαστε...
Πέντε χρόνια πριν τέτοιες μέρες είχαμε το περίφημο δημοψήφισμα.
Παραθέτω τις σημειώσεις μου από το ημερολόγιο εκείνων των ημερών...
Πέντε χρόνια πριν τέτοιες μέρες είχαμε το περίφημο δημοψήφισμα.
Παραθέτω τις σημειώσεις μου από το ημερολόγιο εκείνων των ημερών...
Παρασκευή, 3 Ιουλίου 2015
Διλήμματα του δημοψηφίσματος!
Θέλω επειγόντως τη βοήθειά σας!
Την ώρα που πήγαινα για μπάνιο στη θάλασσα με σταμάτησε η κυρα-Ευτυχία, που κρατούσε τις σακούλες με τα σκουπίδια από την ταβέρνα δίπλα, για να τις πετάξει στον κάδο.
-Αχ κυρ-Νίκο μου λέει, εσύ που είσαι σπουδαγμένος θα ξέρεις να βοηθήσεις τον άντρα μου κι εμένα. Βλέπεις εμείς συμφωνούμε με το πρώτο έγγραφο, που λέει «Reforms for the completion of the Current Program and Beyond» (Μεταρρυθμίσεις για την ολοκλήρωση του τρέχοντος προγράμματος και πέραν αυτού), αλλά διαφωνούμε με το δεύτερο που λέει «Preliminary Debt sustainability analysis» (προκαταρκτική ανάλυση βιωσιμότητας χρέους).
Τι πρέπει να ψηφίσουμε Ναι ή Όχι;
Ομολογώ ότι δεν ξέρω τι να της απαντήσω. Ποιος μπορεί να βοηθήσει;
Σάββατο, 4 Ιουλίου 2015
Ρήσεις και ρητορείες…
Παρακολουθούσα χθες τη συγκέντρωση για το ΟΧΙ στο Σύνταγμα, με τη συναυλία και την ομιλία του πρωθυπουργού.
Πολύς κόσμος, πάθος και συγκίνηση. Πολλά όμορφα και αγαπημένα τραγούδια, από εξαιρετικούς καλλιτέχνες, που τα τραγούδησαν όλοι μαζί….
Μάλιστα ο πρωθυπουργός, όπως το συνηθίζει, χρησιμοποίησε και αρκετές γνωστές ρήσεις σημαντικών ανθρώπων του πνεύματος….
Ήταν πραγματικά μια αλλιώτικη νότα, γεμάτη εθνική ανάταση και αξιοπρέπεια, μετά τον καταιγισμό εικόνων δυστυχίας με τους γέροντες που περιμένουν έξω από τις τράπεζες και τα ΑΤΜ και που παραπονούνται για τα λιγοστά χρήματα που τους δίνουν έναντι της σύνταξής τους, τους επαγγελματίες που θρηνούν για τις επιχειρήσεις τους και εκείνους, που ανησυχούν για την απομόνωση της χώρας και την αποπομπή της από την Ευρώπη.
Μετά είπα να κλείσω την τηλεόραση και να πάω να κοιμηθώ γεμάτος ελπίδες και αισιοδοξία για το μέλλον αυτής της χώρας.
Κάποιος όμως μου τη χάλασε!! Κάποιος που παρέλειψε να αναφέρει ο πρωθυπουργός!
Εκείνος ο Θουκιδίδης, που συνόψισε την πορεία της Αθηναϊκής Πολιτείας προς την καταστροφή, με την παρακάτω φράση:
“Των οικιών ημών εμπιπραμένων, ημείς άδομεν.”
Όσοι χρειάζονται μετάφραση για να το καταλάβουν, ας πάνε να ψηφίσουν το ΟΧΙ τους και τα λέμε μετά.
Έτσι κι αλλιώς η ζημία έχει γίνει καιρό, γενιές τώρα…
Κυριακή, 5 Ιουλίου 2015
Η νίκη του ΟΧΙ των νέων
Βλέποντας τις δημοσκοπήσεις, που κατά πάσα πιθανότητα θα επιβεβαιωθούν και από τα επίσημα αποτελέσματα, και παρατηρώντας την ηλικιακή κατανομή της ψήφου, το συμπέρασμα που βγαίνει αβίαστα είναι το εξής.
Οι νέοι της Ελλάδας έδωσαν τη νίκη στο ΟΧΙ στο δημοψήφισμα.
Βροντοφώνσξαν δηλαδή στους πιο ηλικιωμένους:
Σταματήστε επιτέλους να καταστρέφετε την πατρίδα μας. Μπορούμε και εμείς να το κάνουμε!
Δευτέρα, 6 Ιουλίου 2015
Αρκάδος παράφρασις
61 % το ΟΧΙ στο δημοψήφισμα!
Ο ανήμερος Έλληνας αποδείχτηκε θηρίο ενήμερο…
Παρασκευή 3 Ιουλίου 2020
Διαβάζοντας. Περί αναγνωστών και συγγραφέων.
Ο μεγάλος Αργεντινός Jorge Luis Borges (1889-1986) δήλωνε πάντοτε φανατικός αναγνώστης και λιγότερο συγγραφέας. Η εξήγηση που έδινε είναι η εξής:
“ Διαβάζουμε αυτό που αγαπάμε, ενώ δεν γράφουμε αυτό που θα επιθυμούσαμε να γράψουμε, αλλά αυτό που είμαστε ικανοί να γράψουμε”.
Σάββατο 27 Ιουνίου 2020
Διαβάζοντας...
Μια απολύτως ριζοσπαστική άποψη για τη συσχέτιση ανάμεσα στο “σθένος” της σεξουαλικής πράξης και των παιδιών που θα γεννηθούν μετά. Προέρχεται από ένα βιβλίο που δημοσίευσε το 1861 ο γιατρός James Ashton.
Η σεξουαλική πράξη μπορεί να συγκριθεί με μια κρίση επιληψίας ή με ένα ηλεκτρικό σοκ. Απασχολεί με ολοκληρωτικό τρόπο το μυαλό και το σώμα. Δεν ακούμε και δεν βλέπουμε, αλλά η ψυχή είναι απολύτως απορροφημένη στην πράξη. Όταν ένας άνδρας εκτελεί αυτή την πράξη, εάν οι σκέψεις του πάνε αλλού, το προϊόν θα είναι αδύνατο και εάν η γυναίκα του μείνει έγκυος, το παιδί θα είναι κατώτερης ποιότητας. Αυτό το γεγονός αποδεικνύεται από τα παιδιά των μεγαλοφυών ανθρώπων, που πιθανότατα σκέπτονται κάτι άλλο κατά τη διάρκεια της σεξουαλικής πράξης, και για το λόγο αυτό οι απόγονοί τους είναι συχνά πολύ κατώτεροι από αυτούς. Και για μεγαλύτερη επιβεβαίωση της θεωρίας αυτής, η ιστορία μας διδάσκει ότι μερικοί από τους μεγαλύτερους άνδρες που γνώρισε ο κόσμος ήταν νόθα, μπαστάρδικα παιδιά. Παιδιά δηλαδή που η σύλληψή τους έγινε με σφρίγος και όταν το μυαλό των γονέων προφανώς ήταν πλήρως απορροφημένο στη μοναδική ιδέα ενός γεμάτου πόθο ερωτικού εναγκαλισμού.
Δευτέρα 22 Ιουνίου 2020
Κυριακή 21 Ιουνίου 2020
O mare e tu
Ένα τραγούδι, τέσσερις εκτελέσεις:
1) Από τον δημιουργό Enzo Gragnaniello
2) Από τον Andrea Bocelli και την Dulce Pontes
3) Από τη Μαρινέλλα και τον Γιώργο Νταλάρα
4) Από τον Μάριο Φραγκούλη και την Ελένη Πέτα
Τετάρτη 17 Ιουνίου 2020
Τετάρτη 10 Ιουνίου 2020
Μουσική Πρόταση: Μάριος Τόκας - Αννούλα του χιονιά
Από μια ζωντανή ηχογράφηση ενός σημαντικού συνθέτη, που έφυγε νωρίς...
Δευτέρα 8 Ιουνίου 2020
Διαβάζοντας...
America Great Again ?
«At the risk of stating the obvious: nobody is going to make America great again. Nobody even seriously imagines it to be a possibility. America might, it is true, eventually stop outsourcing its manufacturing to China, but if those jobs are ever brought back home, they will return in the form of automated labor. Robots and algorithms will not make America great again—unless by “America” you mean billionaires, and by “great” you mean even richer. Its middle class has been gutted, sold off for scrap. Trump is only the most visible symptom of a disease that has long been sickening the country’s blood—a rapidly metastasizing tumor of inequality, hyper-militarism, racism, surveillance, and fear that we might as well go ahead and diagnose as terminal-stage capitalism.
Απόσπασμα από: Mark O'Connell;. «Notes From an Apocalypse.»
Κυριακή 7 Ιουνίου 2020
Συμβούλια ΑΕΙ: Θύματα της “Μαρμάγκας”
Τη θυμάστε την έκφραση “Το έφαγε η μαρμάγκα;”. Η μαρμάγκα είναι μια μεγάλη και φαρμακερή αράχνη, που τρώει ότι πέσει στα δίχτυα της. Όπως αναγράφεται σε σχετική στήλη στο διαδίκτυο η συγκεκριμένη φράση χρησιμοποιείται “για κάποιον/κάτι που εξαφανίστηκε χωρίς να αφήσει ίχνη ή για κάποιον που δεν είχε την τύχη. Για απειλή ότι θα χαθεί, θα ξεχαστεί, ότι δεν έχει καμία προοπτική.”
Αυτό ακριβώς έγινε με τα περίφημα “Συμβούλια” των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Κανείς δεν μιλά πια γι’ αυτά και όσοι το κάνουν “φτύνουν αμέσως μετά στον κόρφο τους”.
Προσωπικά πιστεύω ότι ήταν το πιο θετικό μέτρο του νόμου Διαμαντοπούλου, άσχετα αν υπονομεύθηκε άμεσα και αποτελεσματικά από τους υπουργούς που τη διαδέχτηκαν. Μερικές βελτιώσεις έπρεπε να γίνουν, αλλά η πλήρης κατάργηση και μάλιστα χωρίς καμιά εξήγηση δείχνει την αποτελεσματικότητα της μαρμάγκας.
Έχω μπροστά μου δήλωση του σημερινό πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη το 2016, ως αρχηγού τότε της αξιωματικής αντιπολίτευσης: “ Τα Συμβούλια Ιδρύματος είναι ένας θεσμός τον οποίο δεσμεύομαι προσωπικά ότι θα αποκαταστήσουμε και θα ενισχύσουμε”.
Η Υπουργός Παιδείας κ. Κεραμέως επανειλημμένα είχε δηλώσει ότι είναι στις προθέσεις της Κυβέρνησης η επαναφορά του θεσμού των Συμβουλίων στα ΑΕΙ.
Και έκτοτε σιωπή. Ήλθε το νομοσχέδιο για την εκπαίδευση και θα ψηφιστεί. Για τα Συμβούλια ούτε συζήτηση, ούτε καν ένα κιχ.
Κυριολεκτικά τα έφαγε η μαρμάγκα.
Και για τον ΣΥΡΙΖΑ η απέχθειά του για τα Συμβούλια ήταν σαφής και διακηρυγμένη. Εκείνος άλλωστε έδωσε το τελειωτικό χτύπημα με την κατάργησή τους. Αλλά η κυβέρνηση; Ούτε μια εξήγηση; Και η πρωθυπουργική δέσμευση;
Ποια είναι λοιπόν η “μαρμάγκα” της υπόθεσης;
Τρίτη 2 Ιουνίου 2020
Διαβάζοντας...
Πρόκειται να πεθάνουμε και αυτό μας κάνει να είμαστε οι τυχεροί. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν θα πεθάνουν ποτέ, επειδή ποτέ δεν πρόκειται να γεννηθούν. Οι άνθρωποι που δυνητικά θα μπορούσαν να είναι εδώ στη θέση μου, αλλά που δεν θα δουν ποτέ το φως της ημέρας ξεπερνούν σε αριθμό τους κόκκους άμμου της Αραβίας. Είναι βέβαιο ότι αυτά τα αγέννητα φαντάσματα περιλαμβάνουν μεγαλύτερους ποιητές από τον Keats και επιστήμονες μεγαλύτερους από τον Νεύτωνα. Αυτό το γνωρίζουμε, επειδή το πλήθος των πιθανών αυτών ανθρώπων που επιτρέπει το DNA μας ξεπερνά κατά ανυπολόγιστο αριθμό αυτό εκείνων που πραγματικά ζουν ή έζησαν. Παρολες αυτές τις εξαιρετικά μικρές πιθανότητες να που είμαστε εδώ εσείς και εγώ μέσα στην ασημαντότητά μας. Εμείς οι λίγοι προνομιούχοι, που κερδίσαμε τη λοτταρία της γέννησης παρά τις πιθανότητες, πως άραγε τολμάμε να γκρινιάζουμε για την αναπόφευκτη επιστροφή μας στην αρχική κατάσταση, απο την οποία η τεράστια πλειοψηφία δεν ξεφύτρωσε ποτέ;
Ο Richard Dawkins από το Υφαίνοντας το Ουράνιο Τόξο.
Τρίτη 26 Μαΐου 2020
Ποίηση
Η ΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΦΟΒΟΥ
Ήρθαν ύστερα εκείνες οι μέρες
κι αφουγκραστήκαμε τη μοναξιά και το φόβο
γεμίσαμε τις μπαταρίες μας απόσταση
ψηφιακές αναζητώντας αυταπάτες.
Γινήκαμε ειπώθηκε σοφότεροι
και καταπώς υποδειγματικοί
σοφίαν όση και υπευθυνότητα
ο φόβος άφθονη παρέχει.
Δευτέρα 25 Μαΐου 2020
Παρασκευή 22 Μαΐου 2020
Παρασκευή 8 Μαΐου 2020
Τετάρτη 6 Μαΐου 2020
Σάββατο 2 Μαΐου 2020
Παρασκευή 1 Μαΐου 2020
Πέμπτη 23 Απριλίου 2020
Τετάρτη 22 Απριλίου 2020
Michael Moore Presents: Planet of the Humans | Full Documentary | Directed by Jeff Gibbs
Ένα ντοκυμαντέρ που πρέπει να δούμε όλοι.
Καθηλωτικό!
Καθηλωτικό!
https://www.youtube.com/watch?amp;v=Zk11vI-7czE&feature=emb_logo
Τετάρτη 15 Απριλίου 2020
Κυριακή 12 Απριλίου 2020
Σάββατο 11 Απριλίου 2020
Δευτέρα 6 Απριλίου 2020
Τετάρτη 1 Απριλίου 2020
Μουσική Πρόταση: Ερωτικός λόγος - Άννη Ονουφρίου
Από την αγαπητή φίλη, την εξαιρετική Άννυ Ονουφρίου.
Με τις ευχές μου για έναν όσο γίνεται Καλό Μήνα!
Με τις ευχές μου για έναν όσο γίνεται Καλό Μήνα!
Τρίτη 31 Μαρτίου 2020
Ποίηση
MOTTO
by Bertolt Brecht
In the dark times,
will there also be singing?
Yes, there will be singing
about the dark times.
will there also be singing?
Yes, there will be singing
about the dark times.
Πέμπτη 26 Μαρτίου 2020
Ποίηση
ΑΥΤΟΣ
Αυτός ήμουν!
Έστω κι αν τόθελα αλλιώς
Η αν οι άλλοι το θαρρούσαν
Και η ζωή το έστεργε.
Στ΄αλήθεια ήμουν αυτός
Και όχι εκείνος.
Εκείνος που εσύ αγάπησες
Ή που μίσησε ο άλλος.
Που στάθηκε στο πλάι σου
Ή που έφυγε σαν ξένος.
Ήμουν αυτός!
Κυριακή 22 Μαρτίου 2020
Η προέλευση του κορωνοιού είναι σαφώς ανθρωπογενής
Πολλά γράφτηκαν και θα γραφούν ακόμη για τον κορωνοιό και την προέλευση του. Οι θεωρίες συνωμοσίας για την κατασκευή του σε μυστικά εργαστήρια δίνουν και παίρνουν. Οι μισοί λένε ότι οι Κινέζοι τον κατασκεύασαν για να επιτεθούν στη Δύση και οι άλλοι μισοί ότι τον έφτιαξαν οι Δυτικοί για να γονατίσουν την επεκτεινόμενη ηγεμονία της Κίνας στο παγκόσμιο γίγνεσθαι.
Η δική μου εκτίμηση είναι διαφορετική. Φρονώ ότι είναι η “εκδίκηση” της φύσης στην ανθρώπινη “ύβρη” απέναντι της. Οι παρεμβάσεις που γίνονται στο ζωικό και φυτικό βασίλειο από τον άνθρωπο δεν έχουν προηγούμενο. Ζώα που ζούσαν μακριά μας και χωρίς ουσιαστική επαφή με μας, τα φέραμε κοντύτερα μας είτε επειδή θέλουμε να τα εκμεταλλευτούμε για ιδιότητες που πολλές φορές είναι φανταστικές ή επειδή καταστρέψαμε το φυσικό τους περιβάλλον. Αυτή ακριβώς η στενή επαφή, που εμείς την προκαλέσαμε οδήγησε σε συγχρωτισμούς πρωτόγνωρους με συνέπεια την ανάπτυξη νέων και εξόχως επιθετικών για τον άνθρωπο ιών (μην ξεχνάμε τον HIV, τον SARS κλπ). Δεν χρειάζονται λοιπόν εργαστήρια και τρελλοί ή ασυνείδητοι ερευνητές. Η φύση ολόκληρη είναι το μεγάλο πειραματόζωο της σύγχρονης εποχής.
Δεν θα αρνηθώ ότι αυτή η “επεκτατική” τάση του ανθρώπου προς τη φύση έχει δώσει και σωρεία ευεργετικών φαρμάκων και άλλων χρήσιμων συστατικών. Όλα όμως πρέπει να έχουν ένα μέτρο και συνάμα έχουν και ένα τίμημα.
Αυτό το τίμημα πληρώνουμε σήμερα με την πανδημία του κορωνοιού.
Τρίτη 17 Μαρτίου 2020
Πέμπτη 12 Μαρτίου 2020
Δευτέρα 9 Μαρτίου 2020
Αναδρομές: Η εξουσία και οι ηγέτες
Έγραφα στις 18 Σεπτεμβρίου 2014, πριν την ανάληψη της εξουσίας από τον Αλέξη Τσίπρα.
Εκείνοι που υπήρξαν πραγματικοί ηγέτες και οδήγησαν τους λαούς τους σε επιτυχίες και ευημερία είχαν ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό.
Έφεραν μετά τη νίκη τους στις εκλογές ένα δικό τους στυλ, ένα είδος συμπεριφοράς και δράσης, που τους επέτρεψε να διαμορφώσουν αυτοί τον τρόπο άσκησης της εξουσίας, που τους έδωσε ο λαός, και δεν άφησαν την εξουσία να τους επηρεάσει και να τους διαμορφώσει, κάνοντάς τους όμοιους και απαράλλαχτους με όλους αυτούς που είχαν κυβερνήσει πριν και μετά από αυτούς.
Εννοείται ότι όλες αυτές τις τελευταίες δεκαετίες στη χώρα μας έχουμε εκείνο το είδος των κυβερνητών, που ακολουθούν την γνωστή ¨πεπατημένη”, που είναι η κάθε λογής έκφραση της αλαζονείας της εξουσίας και της προσαρμογής στα καθιερωμένα πρότυπα των χαμηλού βεληνεκούς πολιτικών, που απαιτεί η σημερινή παγκοσμιοποιημένη διακυβέρνηση των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων.
Παρακολουθώ, όπως πολλοί φαντάζομαι, με αρκετή προσοχή τα πολύ καλά μελετημένα βήματα του Αλέξη Τσίπρα, στην πορεία εκείνη που θα τον φέρει -εκτός συγκλονιστικού απροόπτου- πολύ σύντομα στην εξουσία.
Είναι ακριβώς εκείνα τα βήματα, που απαιτούνται για τη διαμόρφωση ενός τυπικού ηγέτη των καιρών μας, ενός ακόμη δηλαδή πολιτικού αρχηγού που θα έλθει στην εξουσία ως έτοιμος από καιρό, αλλά χρησιμοποιώντας την ίδια παραδοσιακή συνταγή, εκείνη που αφήνει την εξουσία να διαμορφώνει τους ηγέτες και όχι εκείνους να επηρεάζουν και να καθορίζουν τον τρόπο άσκησης της εξουσίας τους.
Θα μου πείτε πως κρίνω κάποιον πριν ακόμη αποκτήσει την εξουσία. Βλέπω απλά τις κινήσεις του, τα λόγια και τις συμπεριφορές του. Βλέπω κάποιον που προσπαθεί με κάθε δυνατό τρόπο να χωρέσει στο κουστούμι που άλλοι έχουν ράψει για εκείνον και του έχουν διαμηνύσει ότι είναι υποχρεωμένος να φορέσει προκειμένου να κυβερνήσει. Έστω και χωρίς γραβάτα.
Πέμπτη 5 Μαρτίου 2020
Κορωνοιός
Δύο είναι οι λόγοι της ευρείας εξάπλωσης του κορωνοιού*:
1) Δεν υπάρχει ανοσία και
2) Υπάρχει άφθονη ανοησία.
* ακολουθώ την ορθογραφία κατά Μπαμπινιώτη.
Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2020
Ποίηση: Κική Δημουλά (1931-2020)
ΣΤΟ ΚΑΣΕΛΑΚΙ
πρόσφατες σχετικὰ
τὶς ἔχω κρεμασμένες
δίπλα στὰ κλασικὰ ταγιέρ μου
εὔκολα τὶς βρίσκω.
Οἱ παλιὲς
ἔχουν ἀποθηκευτεῖ ξεχασμένες
σ’ ἕνα κασελάκι ξύλινο
ζωγραφισμένο ἀπ’ ἔξω
μὲ Διονύσου σταφύλια.Μοῦ τὸ ἔστειλαν κάποτε δῶρο
κάτι φιλικά μου ἀμπέλια.
Ἀναδεύω. Χρειάστηκα ἐκτάκτως
τὸ πιστοποιητικὸ μιᾶς θάλασσας
ἀδύνατον νὰ βρῶ πότε καὶ ποὺ
βυθίστηκε.
Στὸ βυθὸ κατεβαίνω
ψάχνω εἰσχωρῶ στὰ ναυάγια
Θεέ μου πόσα πρόσωπά μου
βρίσκω σὰν ὄστρακα κολλημένα
στῶν ματιῶν τὰ θαμπὰ φινιστρίνια
λίγα λίγα τ’ ἀνεβάζω
στὸ κατάστρωμα τοῦ φωτὸς τ’ ἀπιθώνω
ξαναβουτάω
φέρνω κι ἄλλα πρόσωπά μου
στὴν ἐπιφάνεια
ἀπίστευτο κοίτα πόσες φορὲς
ἄρα δὲν εἶναι τόσο σύντομη
ὅσο λέμε, ἡ ζωὴ
ἀλλὰ καὶ σύντομη νὰ εἶναι
ἕνας λόγος παραπάνω
νὰ ἐπαίρομαι, πόσες φορὲς
μέσα σὲ μία τόσο σύντομη ζωὴ
ἀφθόνησε νὰ πεθαίνω.
Καὶ μὲ τί φωτογένεια.
Κική Δημουλά (1931-2020)
Ἀπὸ τὴν συλλογὴ «Μεταφερθήκαμε παραπλεύρως» 2007
Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2020
Μουσική Πρόταση: Άννη Ονουφρίου -Ο καθρέφτης
Ένα τραγούδι του αξέχαστου Δημήτρη Λάγιου, από την αγαπημένη φίλη Άννη Ονουφρίου.
Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2020
Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2020
Παλιό, αλλά καλό!
The European Commission has just announced an agreement whereby English will be the official language of the European Union rather than German, which was the other possibility.
As part of the negotiations, the British Government conceded that English spelling had some room for improvement and has accepted a 5- year phase-in plan that would become known as "Euro-English".
In the first year, "s" will replace the soft "c".. Sertainly, this will make the sivil servants jump with joy. The hard "c" will be dropped in favour of "k". This should klear up konfusion, and keyboards have one less letter.
There will be growing publik enthusiasm in the sekond year when the troublesome "ph" will be replaced with "f".. This will make words like fotograf 20% shorter.
In the 3rd year, publik akseptanse of the new spelling be expekted to reach the stage where more komplikated changes are possible.
Governments will enkourage the removal of double letters which have always ben a deterent to akurate speling.
Also, al wil agre that the horibl mes of the silent "e" in the languag is disgrasful and it should go away.
By the 4th yer people wil be reseptiv to steps such as replasing "th" with "z" and "w" with "v".
During ze fifz yer, ze unesesary "o" be dropd from vordskontaining "ou" and after ziz fifz yer, ve vil hav a reil sensi bl riten styl.
Zer vil be no mor trubl or difikultis and evrivun vil find it ezi TU understand ech oza. Ze drem of a united urop vil finali kum tru.
Und efter ze fifz yer, ve vil al be speking German like zey vunted in ze forst plas.
Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2020
Ποίηση
ΜΑΤΑΙΩΣΗ
Οι αρχηγοί σαλπίσαν υποχώρηση!
Παν οι σημαίες, παν τα λάβαρα
Πάνε τα ζήτω που γεμίζαν τις καρδιές μας
Και μας τραβούσανε μπροστά
Τώρα μαζώχτηκαν του κόσμου οι γραφιάδες
και οι σφουγκοκολάριοι οργιάζουν
Καθώς σε καπνοσκέπαστα δωμάτια
Τις νέες τις συνθήκες ετοιμάζουν
Κι εμάς; Ποιος μας εσκέφτηκεν εμάς;
Ποιος δίνει βάση στον καημό μας;
Ματαιωμένοι ήρωες δεν εγέμισαν
Ποτέ της Ιστορίας τις σελίδες!
Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2020
Από τις Σημειώσεις του Κ. Π. Καβάφη (5)
Αυτήν τη φορά ένοιωσα που εχάσαμε τα χρήματά μας και έπρεπε να εργαστώ. Παλαιότερα με επέρασε από το μυαλό να γενώ journalist ή πολιτικός. Τώρα με έδωσαν μια θέση στην Εταιρεία Υδρεύσεως και εργάζομαι για να ζω. Γράφω και εις τον “Τηλέγραφο” της Αλεξάνδρειας ολίγα άρθρα, μερικά ποιήματα που μεταφράζω από την αγγλικήν, και διαφόρους εντυπώσεις. Ευτυχώς, το όνομα Πέτρος Καβάφης ορισμένοι το ενθυμούνται και το τιμούν.
Η ζωή όμως δεν είναι όπως παλιά κ’ εγώ κάμνω διάφορα ωσάν να μην άλλαξαν τα πράγματα. Με αρέσει το ωραίον ντύσιμο και ξοδεύω αρκετά για να ράβω φορεσιές από αγγλικά κασμήρια. Πηαίνω και στο χρηματιστήριον και ακούω τις τιμές και βλέπω που άλλοι χάνουν και άλλοι κερδίζουν. Καμιά φορά αγοράζω κ’ εγώ αυτά που με λένε και δεν χάνω. Έτσι περνώ τον καιρόν μου μέσα σε μια illusion που με αρέσει. Όμως, όταν νυχτώνει είναι διαφορετικά. Διαβάζω διάφορα βιβλία, περισσότερον ιστορικά, και άλλα για να μαθαίνω τι γράφουν οι Άγγλοι ποιηταί. Και όταν το μυαλό μου γεμίζει εικόνες και επιθυμίες, νομίζω που κ’ εγώ ζω σε άλλους κόσμους και συναντώ πρόσωπα, που τα φαντάζομαι να ζωντανεύουν, να έχουν τες ίδιες επιθυμίες και να αφήνονται σε πράγματα που οι πολλοί κατηγορούν. Τότε με γεμίζει μια ανάγκη να γράφω και νομίζω που μπαίνω σε καταγώγια της Ιωνίας, της Αντιόχειας και της παλιάς Αλεξάνδρειας των Πτολεμαίων και γεύομαι από τα πιοτά που κάμνουν το σώμα να ζητά τες ηδονές των γενναίων.
Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2020
Από τις Σημειώσεις του Κ. Π. Καβάφη (4)
Αμυδρώς ενθυμούμαι την απουσίαν μας εις Λίβερπουλ, Λονδίνον, και Μασσαλία. Ενθυμούμαι, όμως, ότι το έτος 1876 μας έφεραν τα κακά νέα δια την διάλυσιν της εμπορικού οίκου του πατρός μου «Καβάφης και Σία» και ότι η οικογένεια έπεσε εις βαθύν οικονομικόν μαρασμόν. Άκουγα την μητέρα μου Χαρίκλεια να συζητεί δια νέες επιχειρήσεις, αλλά ένοιωθα που όλα επήγαιναν από το κακόν στο χείριστον. Μετά από παρέλευσιν πέντε ετών, χάθηκαν και οι τελευταίες ελπίδες της μητέρας, να εγκατασταθούμε εις την ξένην. Οι πρώην συνεργάτες του Πέτρου Καβάφη, εις τους οποίους εστήριξε πολλές ελπίδες αδιαφόρησαν, για τούτο εγκαταλείψαμε την Μασσαλία, και με ατμόπλοιον επανήλθαμε στην Αλεξάνδρεια.
Εμείναμε στην οδό Ραμλίου. Εκείνο το σπίτι το φέρνω συχνά στο μυαλό μου. Δεν εμείναμε όμως για αρκετόν χρόνον. Διότι πάλιν αναγκαστήκαμε να φύγουμε από την Αλεξάνδρειαν και να πάμε στην Κωνσταντινούπολη, για να σωθούμε από τον βομβαρδισμό στον οποίο επεδόθη ο βρεττανικός στόλος, αφού εις τούτο κατέληξεν η εξέγερσις των Αιγυπτίων το έτος 1882. Από εκείνο το σπίτι, κάθε μέρα επήγαινα στο «Λύκειον Ερμής» του Κωνσταντίνου Παπαζή, όπου για πρώτην φορά ένοιωσα που είχα αληθινούς φίλους, τον Μικέ Ράλλη, τον Στέφανον Σκυλλίτση και τον Τζών Ροδοκανάκη.
Το πλοίον ήταν πολύ βρώμικο και το ταξίδι πολύ φρικτόν, αλλά επιτέλους εφθάσαμε εις την Βασιλεύουσαν. Έτσι την έλεγεν ο εκ μητρός πάππος μου, Γεώργιος Φωτιάδης. Εκεί μας υποδέχθηκαν οι συγγενείς μας και αμέσως εξεχώρισα έναν ωραίον εξάδελφόν μου, τον Γ. Ψυλλιάρη, που τον άρεσε η ποίησις. Ένα ποίημα, το “Leaving Therapia”, όπου το έγραψα για το γραφικόν χωριό, τη Θεραπειά στις ακτές του Βοσπόρου, το ήβρε εξαιρετικόν και αυτό μ’ εκολάκευσε. Εκείνη την εποχή έγραψα και άλλα ποιήματα στα ελληνικά και στα αγγλικά. Και πάλιν τον άρεσε πολύ ένα που το είπα “Dünya qüzeli”, όμορφος κόσμος, στην τουρκική γλώσσα, και του εγύρισα το κοπλιμέντο και τον είπα που αυτός τον ομόρφαινε.
Η Χαρίκλεια άλλαξε και νοιώθει που πρέπει να επιστρέψουμε στην Αλεξάνδρεια. Την γράφουν οι φίλες της ότι τα πράγματα εκαλυτέρεψαν και άρχισαν οι βεγγέρες και τα καλέσματα. Τα μαθαίνω κ’ εγώ από τον Μικέ και τον Στέφανο, όπου μ’ ερωτούν πότε θα ανταμώσουμε. Το λαχταρώ κ’ εγώ να τους ιδώ, μα κάτι εδώ της καρδιάς είναι και με κρατάει.
Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2020
Από τις Σημειώσεις του Κ. Π. Καβάφη (3)
Μετά την εγχείρηση εις τας Αθήνας, έπαυσα να μιλώ και άρχισα να γράφω εις ένα σημειωματάριο που με έδωσεν η νοσοκόμα Μαριάνθη. Στην αρχή με φαινόταν γελοίο πού το έκαμνα αυτό. Τώρα, το εσυνήθισα και ό,τι θελήσω και σκεφθώ το γράφω. Ναι, με λυπεί πού έχασα την φωνή μου.
Ευτυχώς, όμως, ο Αλέκος με έφερε το μπλε τετράδιο. Το κρατώ στα χέρια μου και νοιώθω που έχει ζωή. Κλείνω τα μάτια μου και το δωμάτιο γεμίζει εικόνες και πρόσωπα. Το ταξίδι δεν έχει πια κανένα προορισμό. Με αρέσει πετάγομαι στα πολλά φανερά και τα κρυφά της ζωής μου. Μόνον εγώ γνωρίζω με πόσην λαχτάρα το άνοιγα το μπλέ τετράδιον και έγραφα αυτά που με αγγίζαν την ψυχήν. Τότε είχα και φωνήν.
Δεν παραπονούμαι που πάντα ήμουν μόνος. Το ξέρω που η έγνοια μου για την μελέτη και την ποίησιν θα ήταν άλλη, ή που καθόλου δεν θα είχα, αν ζούσα με άλλους, που θα έκλεβαν τον χρόνον μου. Και που εργάστηκα εις την Υπηρεσίαν Υδρεύσεως, αναγκάστηκα να ζήσω σχεδόν όπως όλοι. Όμως, εκείνο το μισητόν πράγμα με έκλεβε πολύτιμον χρόνον, που θα ημπορούσα να αφιερώσω εις την καλλιτεχνικήν μου εργασίαν.
Τώρα, κρατώ το μπλε τετράδιον και ορισμένως νοιώθω που μπαίνω σε λιμάνι μετά από τρικυμία. Το γνωρίζω που δεν μπορώ για πολλά να ελπίζω και πως τούτα που γράφω είναι μια illusion. Όμως, θα γυρνώ πίσω και θα ζωντανεύουν πρόσωπα και εικόνες από περασμένες ημέρες της ζωής μου, όπου τώρα νοιώθω να φεύγει.
Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2020
Από τις Σημειώσεις του Κ. Π. Καβάφη (2)
Εδώ, εις το Νοσοκομείον Αλεξανδρείας, κάθομαι και δεν περιμένω κάτι σπουδαίον να συμβεί. Οι γιατροί είναι αισιόδοξοι δια την υγείαν μου –έτσι δείχνουν- και διαρκώς με λέγουν να μην απελπίζομαι. Σκέπτομαι πόσον έχουν αλλάξει τα πράγματα δι’ εμέ τώρα που είμαι γέρος και άρρωστος. Την μορφήν μου δεν θέλω να την βλέπω πια εις τον καθρέπτη και το σώμα μου νοιώθω που είναι άσχημο και βαρύ. Η αρρώστια, άραγε, ήρθε τώρα και με τιμωρεί, διότι ελάτρεψα τη ζωή κ’ εγεύτηκα τες κρυφές χαρές της; “Να πιστεύετε εις τον θεό” με λέγει κάθε πρωί η νοσοκόμα. Και περνά από το νου μου η ιδέα που δεν ήμουν πάντα αληθινός και δεν είχα είχα την πίστη των πολλών ανθρώπων, αλλά μιαν άλλην εδικήν μου που με πήαινε εις τα ξενύχτια και τες διασκεδάσεις.
Εδώ, σ’ αυτήν την κατάντια, έρχονται συχνά και με βρίσκουν κομμάτια από την ποίησίν μου κ’ εντρέπομαι να τα αντικρίσω. Μα είναι δικά μου παιδιά αγαπημένα και “Τα κεριά”, και “Η ψυχές των γερόντων”, και το “Απολείπειν ο θεός Αντώνιον” που οι λέξεις των πετούν τες νύχτες στην κάμαρά μου και ακούω τη σιγανή φωνή των.
Δε θέλω να γυρίσω να μη δω και φρίξω
τι γρήγορα που η σκοτεινή γραμμή μακραίνει
τι γρήγορα που τα σβηστά κεριά πληθαίνουν
……………………………………………………………….
Μες στα παληά τα σώματά των τα φθαρμένα
κάθονται των γερόντων η ψυχές
………………………………………………………………..
την τύχη σου που ενδίδει πια, τα έργα σου
που απέτυχαν, τα σχέδια της ζωής σου
που βγήκαν όλα πλάνες, μη ανωφέλετα θρηνήσεις.
Σαν έτοιμος από καιρό, σα θαρραλέος
αποχαιρέτα την, την Αλεξάνδρεια που φεύγει.
Τ’ ακούω και σκέπτομαι που η ταραχή κάνει κακό στην ασθένειά μου. Γίνομαι πολύ pessimist και τα βράδια απελπίζομαι, που δεν έχω κανέναν. Την ημέρα έρχονται και μένουν πολλαίς ώρες η Ρίκα και ο Αλέκος. Με λένε νέα οπού διάφοροι ερωτούν δια την υγείαν μου και στέλνουν τα περαστικά.
Αύριο θα φέρει ο Αλέκος τις σημειώσεις μου. Το εζήτησα, γιατί ο νους μου γυρνά χρόνια πίσω και με αρέσει που έτσι χάνομαι, μα ξεχνώ ονόματα και άλλα. Είναι ένα μπλε τετράδιο στο δεξιό συρτάρι του γραφείου, όπου είναι γραμμένες πολλές σκέψεις και impressions και άλλα πολλά. Καλύτερα να το έχω συντροφιά, θα με κάνει καλό. Γιατί γνωρίζω που έχω αλλάξει, αλλά δεν το θέλω να είμαι σκεπτικός και μελαγχολικός. Δεν θέλω να μ’ ερωτούν “Καβάφη, τι έχεις;”. Όλοι ξέρουν που υποφέρω και δεν μπορώ να το προσπεράσω και να δείξω άλλο πρόσωπο. Οι γιατροί με λένε να έχω υπομονή κ’ εγώ όλο και απελπίζομαι, αλλά πιέζω τον εαυτόν μου να φαίνομαι μόνο σοβαρός και σκεπτικός αλλά όχι φοβισμένος και δειλός. Δηλαδή, διατηρώ μια image που πρέπει σε Αλεξανδρινό των γραμμάτων.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)